PapaZero
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

+8
ramppari
Manninen N.
Huovinen V.
m3tsAEp31kk0
ivuorio
Hitman
Rannikko
Jöntti
12 posters

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Ke Maalis 07, 2012 12:38 pm

Radioista:
PMR kaikille, tai niin monelle kuin mahdollista. Tulen käyttämään vähän enemmän hyödyksi kuin viimevuonna. Headsett ei mitenkään tarpeellinen. Jos tuntuu siltä, että ei ole tarvetta headsetille tulevaisuudessakaan, niin Cobran MT975 (mulla on 2 ylimääräistä laturisettiä, jos ostatte kimpassa) tai jos ajattelette headsetin hankkimista, niin ennemmin sitten Midland G7 tai vastaava 2-pinnisellä liittimellä varustettu radio. On paljon kestävämpi kuin 1-pinniset, joita Cobran vehkeet ovat. LA radio ja kaikki tarpeet ehdottomasti mukaan Vuoriolle, vaikka käyttöä tuskin tulee paljon.

Wandall
Olet oikeassa, jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja itse en yleensäkään pidä toisten ihmisten haukkumisesta (selän takana/suoraan). Wandall vain herättää ihmisissä helposti ärsytystä luonteellaan eikä aina tunnu ymmärtävän, että koska pitäisi olla hiljaa ja ymmärtää lopettaa keskustelu. Hänelle kuitenkin voi ja pitää ilmoittaa asiasta, jos verenpaine nousee järjettömästi. Kohtelias tapa tai valkoinen valhe on tietty aina parempi kuin raivonpuuskassa ilmaistu mielipide.

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Huovinen V. To Maalis 08, 2012 2:16 pm

Hoo-yah! Pari taistelijaa ilmoittautuu remmin jatkoksi, kirjottelen tässä osittain myös kaverini (Vaarama E., "Imba") puolesta, mies on reissun päällä idän mailla ainakin vielä tän viikon... Jöntti pyys kirjottaan vähän pohjatietoja ni laitetaan nää tänne kaikille näkyville jotta muutkin voi väijyä kenestä kyse.

Mä olen Vesa, 21 (vm -90), Helsingistä. Kuulahippaa harrastettu vuodesta 2005, tosin kohtuullisen epäaktiivisesti välillä 08-nykyhetki. Oon toiminut PKS-airsoftin puuhamies/hallitushommissa muutama vuos sitten, mutta nyt en ole enää osallistunut aktiiviseen toimintaan. Järkevää pelitoimintaa ja paikkoja kun tässä lähiseuduilla ei kauheasti oo ollut ja käytännössä kaikki vanhat pelikaverit on lopettaneet. Nyt alkavalle kaudelle on kyllä taas viilattu grammoja varusteista ja laitettu mutkia pelikuntoon jotta sais riittävät annokset teeästeetä ja samalla vois tarkistaa mikä on nykymeno yhdistyksen peleissä. Etelä-Suomen skenaariokenttää on tullut koluttua aika laajalla skaalalla perusrähinöistä stalker-tyyppisiin puolilarppeihin. Eli kaikentyyppinen meno, puhtaasta tunnelmapelaamisesta fyysesti rankaan paskaan ja milsim-juttuihin kiinnostaa.

Berget-neitsyys on yhä tallella, kolmena aikaisempana kesänä pelit kun on osuneet Provinssirockin päälle (hyvin rankoissa olosuhteissa on noina aikoina siis taisteltu) eikä viimekesänä toi Suomen suurin lastentarhakaan olis varmaan päästäny koko viikoks lomille. Sittemmin on sotahommat kiinnostaneet kyllä edelleen; reserviläiskursseja, ampumajuttuja ja toivottavasti taas enemmän kuulapyssyilyä.

Edellämainitut on olleet yhteisiä kiinnostuksia mulla ja Vaaramalla intin jälkeen, aikaisempaa airsoft-kokemusta jätkällä ei ollut (?) mutta eipä oo tarvinnut kaveria paljon houkutella peleihin mukaan ja nyt alkavalla pelikaudella tavoitteena olis lennättää minttua mahd. usein ennen B10. Mutta mies vastailee sit enemmän omasta puolestaan...

Toiveet/odotukset länsinaapurinreissulle: Toivottavasti ollaan ihan vitun tehokkaita kommandoja ja on hauskaa ja välillä jopa rankkaa ja vähän kurjaa (gotta love the way it sucks - kunhan pääsee kuivaa sukat, murkinaa ja nukkumaan ennemmin tai myöhemmin) ja hyvät rähinät.

Tän tyyppistä, irti ja eteenpäin.
- Vesa

Huovinen V.

Viestien lukumäärä : 7
Join date : 08.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Pe Maalis 09, 2012 12:35 am

Tervetuloa remmiin!

Itse olen siis Joel Sariola, vuosimallia -93 ja Merimaskusta kotoisin. Airsoftia on tullu aktiivisesti harrastettua vuodesta 2006 asti. Tällähetkellä toimin hallituksen jäsenenä Turkusoft RY:ssä sekä taon rautaa parissa muussakin projektissa. Suomen MilSim pelit ovat eniten lähellä sydäntä, mutta myös Vietnam ja LARP/Post Apocalyptic -tyyppiset pelit innostavat. Hyvin usein otan RJ:n tai JoJo:n roolin pelissä, jos vain mahdollista (esim. Stalker 3 olin Svazin VaraJJ). Tämänvuoden ykkösreissuina itselleni tulevat (toivonmukaan Smile ) olemaan Vastaisku, Tsekin Borderwar 4 (Mukana kuuden hengen kokeilijaporukassa), Partiosota 2012, Stalker 4 ja Softerna 2012.

Sitten yleisesti ottaen meidän porukasta, kun hyvin samanhenkisiä ollaan kaikki. Porukka koostuu yhdeksästä Turun seudulla asuvasta 17-23 vuotiaasta pelaajasta, joilta kaikilta löytyy pelihistoriaa vähintään 5v. ajalta. Vuosina 2010-2011 muotoutunut porukka ei ole mitenkään virallinen ja nimikin on vain väännetty Berget 9 ryhmän nimestä. Perustettiin kuitenkin tämä foorumi helpottamaan yhteydenpitoa (Teille näkyy vain julkinen puoli).

Jokainen on MilSimistä kiinnostunut ja suurin osa on sitä jo päässyt sitä tekemään. LARP tai muusta tyylistä ei niinkään. Ensimmäinen tapahtuma, johon koko porukka lähtee, on Vastaisku -milsimpeli Tampereella. Viimevuonna porukan paras reissu oli ehdottomasti Perhossa pidetty Partiosota 2011, jossa meidän 5 henkinen ryhmä hajottavan viikonlopun jälkeen pääsi 2. sijalle kymmenestä ryhmästä. Myös Berget 9 tuli käytyä 5 hengen voimin, mutta reissua hieman söi kahden viimeisen päivän LARP henkinen meininki, jossa vain katseltiin tapahtumia sivusta eikä pääsyt paljoakaan rähisemään. "Pientä" huumoria toi "Saniaisen" Beerparty sekoilu, juoksu meitä pakoon sekä syyttäminen meidän pettäneen hänet NATOlle Very Happy

Pelkän pelaamisen lisäksi osa toimii Turkusoftissa ja tulevaisuudessa toivonmukaan myös loputkin Wink Aleksander "Saniainen" Peltoinen toimii opiskelun salliessa myös PKS:n pelinvetäjänä (Mustavuorella?).

Berget 10 ollaan lähdössä nyt 6 hengen voimin, puolet ensikertalaisia. 3 äijää jää pois intin, iän tai kiinnostuksen puutteen vuoksi. Tänävuonna LARPia tuskin on kovin paljon, vaan päästään isolla porukalla kunnolla kurmottamaan Poldavialaisia. Haluan kuitenkin painottaa, että tänävuonna on odotettavissa vartionakkeja paljon, sillä tukikohtamme vetää varmasti vihollisia puoleensa. Voi kuitenkin käydä niin huono tuuri, että juuri meidän vartiovuoromme aikana ei tapahdu yhtikäs mitään. Meitä on pelissä nyt tosi paljon, lähes kaksinkertainen määrä kuin koskaan ennen, joten mitään ryhmäkohtaista tai edes ehkä joukkuekohtaista erikoishommaa ei kantsi odottaa. Mitään järjettömän fyysisesti rankkaa Bergetistä ei kannata odottaa (Suomalaisten mittapuulla Razz) mutta tehokasta ryhmätyötä ja hyvää meininkiä niin pelissä, matkoilla kuin Pre-/AfterBeerparty:ssa kuitenkin.


Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Manninen N. Pe Maalis 16, 2012 11:24 am

Morjensta,

Eli täältä löytyy yksi tyyppi kans remmiin, kaverit kirjotelkoon sitten itsestään tänne. Elikkäs nimeni on Niko Manninen, ja airsoftia on tullut harrastettua useita vuosia, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Nyt viime vuosina on tullut käytyä PPA:n viikkopeleissä. Skenuista ei ole kokemusta ja perkettikin eka on, mutta intoa löytyy eikä tetsaus pelota! Vaikutan siis Oulun alueella ja vuosimallia -93. Eli innolla tästä lähdössä kesällä länteen ja varmasti tulee mukava reissu Very Happy

Ja sitten hihanauhoista. Meidän porukka, eli kolme (3) tyyppiä ollaan tilattu jo Aseveliltä nuo aiemmin linkatut nauhat.

Mites tuo Callsignien hommaus. Hommaatko Jöntti sinä ne kaikille, ja sitten pelissä saadaan nuo? Vai ymmärsinkös ihan oikein?
-Niko Manninen

Manninen N.

Viestien lukumäärä : 9
Join date : 16.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  ramppari Pe Maalis 16, 2012 12:11 pm

Terve!

Olen Aleksi Backman Oulusta (synt.93) ja kuulun samaan porukkaan Mannisen Nikon kanssa. Pelikokemusta on suunnilleen saman verran eli skenut on välistä jääneet ja viikkopeleissä on käyty etenkin viime kesänä hiukka aktiivisemmin. Vaikuttaa siltä, että airsoftia jaksaa hyvin harrastaa pitemmänkin aikaa ja Bergetistä saa varmasti hyviä kokemuksia ja oppii pelaamaan paremmin.

ramppari

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 16.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Pe Maalis 16, 2012 3:41 pm

Noniin, nyt on porukka lähes kokonaan kasassa. Kunhan saadaan vielä pari viimeistä sälliä foorumille. Yhteystietoja (email+puh. nro.) vielä myös kaipaan YV:nä niiltä, jotka eivät niitä ole vielä antaneet.
Hihanauhat jokainen porukka saa hoitaa itse, suurin osa luultavasti tilannut ne jo Aseveljeltä. Callsignien kohdalla tehdään niin, että minä hoidan tilauksen ja perin rahat ennen Bergettiä tilin kautta. Luultavasti vasta pelipaikalla saadaan ne sitten jaettua.

Tällähetkellä näyttäisi siltä, että porukan ikärakenne on hyvin sama. Kokemusta myös löytyy, vaikka ei ehkä isommista peleistä niin paljon. Suurinta osaa kiinnostaa myös MilSim pelityyli. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että suosittelen kaikkia hankkimaan lisää pelikokemusta kevään/kesän aikana ja teen porukalle hyvin seikkaperäisen varustelistan. Ihan kuten viimevuonnakin.
Pelin suhteen joudutaan hieman miettimään miten johtokuvio toimii. Tällähetkellähän meidän joukkueella ei ole vielä Jojoa tai Vääpeliä. Itse olen miettinyt vääpelin roolia (käytännössä vain tekisin RJ hommien ohella vähän muutakin), mutta siitä minun pitää keskustella komentoportaan kanssa. Se myös vaatisi sitä, että tästä porukasta löytyisi joku innokas Varajohtaja niitä tilanteita varten, että allekirjoittautunut tippuu pelistä tai on sidottu muihin hommiin. Meitä on yhteensä ryhmässä 11, joten ajattelin jakaa ryhmän kahteen "puoliryhmään", toinen Turku ja toinen Helsinki+Oulu, joissa molemmissa olisi ns. "johtajansa". Käytännössä tämä näkyisi tilanteissa, joissa ryhmä on hajaantunut/pirstaleinen tai puoliryhmä suorittaa omaa koukkaustaan. Oululaisia ei taida haitata, jos kokeneempi Huovinen ottaisi tämän puoliryhmän "johtajuuden"?



Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Manninen N. Pe Maalis 16, 2012 11:40 pm

YV:nä voidaan laittaa yhteystiedot, kun tämä foorumi sallii sen, eli 7 päivääkö se oli Very Happy Huovisen johtajuus on mulle täysin ok, ja varmasti myös kavereillenikin. Laitoin sulle mun yhteystiedot Turkusoftin foorumilla.

Manninen N.

Viestien lukumäärä : 9
Join date : 16.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Su Maalis 18, 2012 3:22 am

Callsign tilaus laitettu eteenpäin, saadaan vasta paikanpäällä. Tehdään osapuolilistaan sellainen muutos, että Huovisesta tulee C1-5 ja hänen kaverinsa C1-6. Meidän Turun porukalla C1-1 saa se, josta tulee sen puoliryhmän "johtaja". Näin on paremmin "järjestyksessä" ja selkeämpi kentällä mulle.

Onko halukkaita lääkintämiehiä tai pioneereja? Viimevuonna meidän Meerto oli lääkintämies, en ole varma onko hänellä enää nauhaa, mulla on jokatapauksessa hakaneulalla kiinnittyvä. Mahdollistn Pioneerien täytyy itse tehdä/hankkia nauhansa. Pioneerien käytöstä voisi sanoa niin, että luultavasti ei tulla sitä taitoa tarvitsemaan, mutta kuka tietää..

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Hilux Su Maalis 25, 2012 5:04 am

Moro!

Nimi on Matias Niskala -92 ja Oulusta. Kuulun samaan porukkaan Mannisen ja Backamin kanssa. Pelikokemusta ei kyllä ole hirveästi, tullu lähinnä sillon tällön pelattua kaveriporukalla. Tarkotus olisi kuitenki käydä tässä kevään aikana tarkastelemassa miltä ne pelit vähän isommalla porukalla näyttääpi, ja hakea hieman kokemusta sitä kautta. Tulevana kesänä Bergettiin ensimmäistä kertaa ja innolla mennään.

Hilux

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 25.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Hitman Ti Maalis 27, 2012 12:33 pm

Nyt näyttää olevan yhteiskyydityksen hinta selvillä ja varaus auki. Miten toimitaan, varaako jokainen oman kyytinsä vai tuleeko jonkin näköinen yhteistilaus?

- Hitman

Hitman

Viestien lukumäärä : 11
Join date : 07.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Ti Maalis 27, 2012 1:50 pm

Jokainen hommaa omat kyytinsä peliin. En nyt ihan kaikkea halua hoitaa teidän puolesta Smile

Hienoa, että saatiin Hiluxin tänne. Vielä odotetaan Vesan kaveria ja sitten on porukka kasassa.

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Ma Huhti 02, 2012 1:40 am

Lähetätkää seuraavat ihmiset omat yhteystietonne minulle YV:nä niin saan jaettua materiaalia. Sain nyt viikonloppuna johdolta emailia ja päivitystä osapuoleen liittyen. Rivimiehen näkökulmasta ei mitään maailmaa mullistavaa, mutta kuitenkin muutama sellainen asia, joka pitää ja kannattaa tietää.

Vaaramaa E. (Käyttäjä tälle foorumille sekä varmistettu sähköposti)
Matias Niskala (puh. nro. ja sähköposti)
Aleksi Backman (puh nro. ja sähköposti)



Joukkueenjohtaja ja Link Officer:
Kun saatte ver3. osapuolen pelaajalistasta tulette huomaamaan, että tuleva Joukkueenjohtajamme on "Raikuli" Lauttureista. Link Officer eli VaraJoJo/Vääpeli on "Spoofy" Lauttureista. Itse en herroista muuta tiedä kuin sen, että "Spoofy" on ollut mukana järjestämässä viimevuonna pyörineitä MPK kursseja, joissa käytettiin airsoft välineitä. Itse osallistuin yhteen ja hän on ihan ok äijä.


Päähine:
Kun saatte Komentajien palaverimuistion, huomaatte, että johto on tehnyt päätöksen, että kaikki osapuolen taistelijat pukeutuvat mustaan balaclava huiviin, jota voi pitää otsalla, kun ei olla ihmisten ilmoilla. Muuta päähinettä (lippis/boonie) voi pitää tukikohdassa tai silloin kun kelin takia sitä on pakko pitää. Virallinen balaclava tulee olemaan se sama kortsupipo, joka oli viimevuonna. Rolling Eyes Kokemuksesta voimme sanoa, että ne ei mitään mukavimpia vehkeitä ole ja kaulaa ne eivät peitä. Lyhyet hiukset suositeltavia. Ne joilla sitä ei ole tai eivät saa lainaan kaveriltaan, saavat omansa Milgeariltä pelissä, mutta heidät pitää ilmoittaa ennakkoon. Meidän porukan kohdalla tarkoittaa siis varmaan sitä, että tarvitaan 2(Turku)+5(muut), sillä Vuorio saa varmaan veljensä vanhan lainaan?
Kysyn kuitenkin vielä johdolta, että onko muiden huivien käyttö sallittu, sillä kortsupipon kanssa oikeasti olo on kuin kortsun laittais päähän.


Panssarintorjunta:
Muistiossa on myös huomio PST jutuista, jossa kehotetaan ihmisiä vuokraamaan BAVS systeemin 40mm kranaatteja, jotta vihollisen ajoneuvoja voidaan helpommin tuhota. Berget Shopissa 40mm kranaatin vuokra on 48€ ja tarvitsee siis alustakseen M203 tms. 40mm BAVS ei kuitenkaan ole tehokas eli vaatii monta osumaa eikä tee mitään tankkeja vastaan. Kyseinen vuokrapäätös on jokaisen oma, mutta jos aijotte vuokrata, ilmoittakaa siitä minulle. Jos minulla itselläni olisi sopiva alusta, en luultavasti silti ottaisi. Tosin tietenkin toivon, että molemmista komppanioista löytyisi edes pari niitä, sillä tarvetta kyllä on.


Komentajan suojue:
Muistiossa on myös komentajan suojue, joka tulee koostumaan kahdesta vapaaehtoisesta ryhmästä, joiden tehtävänä on suojella komentajaa eri tilanteissa. Käytännössä homma on sii hieman enemmän LARP pohjaista enkä usko, että meidän porukalla on haluja kyseiseen hommaan.

Ryhmä:
En ollutkaan aikaisemmin huomannut, että Vuorio on halunnut lääkintämieheksi ja Saniainen engineeriksi. Homma käy mulle, kunhan muistatte hankkia/lainata asianmukaiset merkit ja Vuorio hankkia ison kasan lääkintänauhoja, niin ei tarvitse repiä jonkun paitaa paloiksi, kuten viimevuonna Very Happy Aikaisempien pelien kokemuksella veikkaan sitä, että Meerto on halukas ryhtymään "Turku-puoliryhmän" johtaksi. Voidaan sitten vielä myöhemmin katsoa kummasta, Meertosta vai Huovisesta, tulee koko ryhmän VaraRJ.


Varustelista:
Olen tehnyt varustelistan tarvittavista tavaroista ja lisään sen tähän ketjuun tällä viikolla.

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Huovinen V. Ma Huhti 02, 2012 12:02 pm

Varmistetaan vielä, eli noi Milgearin toimittavat balaclavat on ilmaisia? Tai no, ihanan kallis reissu tästä jokatapauksessa tulee...

Jos tarvitaan varajohtajaa niin oon käytettävissä, (vaikka olinkin jo vähän kaipaillut tiettyä rivimiehen nollat taulussa ja mennään käskyjen mukaan -meninkiä) aika lukuisissa peleissä on ollut - ja välillä vähän pakosta tullut - erilaisia johtamisnakkeja. Mut ei mitään, kivaa hommaa se on sujuessaan vaikka entuudestaan tuntemattomien taistelijoiden kanssa aina vähän jännää. Joten jos tarvetta on johonkin niin homma hoituu, jos joku muu on superhalukas niin ottakoon hän ehdottomasti roolin.

Tossa keskiviikkona ennen pelin alkua 2200 hours on varmasti paljon kaikenlaista hommaa jotta joukot, kalusto ja kuviot saadaan valmiiksi peliä varten, mut olis tosi loistavaa jos meidän ryhmä pystyis kokoontuu ennen sitä ja treenaamaan/sopimaan ihan peruskuvioista ja perustaistelumenetelmistä, mallia käsimerkit, muutama etenemismuoto -ja tapa eri tilanteisiin (avojono,avorivi tai parvi/salmiakki puoliryhmittäin, tjsp mistä rj nyt tykkää..), irtautuminen ja puoliryhmittäin/tst-pareittain eteneminen. KISS-periaatteella näissä on tietysti mentävä kun ei päästä ryhmänä oikeasti harjoittelemaa ennen tapahtumaa. Mutta kaikki varmaan tietää ja ymmärtää miten valtavan tärkeetä se on että ryhmä toimii ja reagoi käskyihin ennalta sovituin menetelmin aina kun mahdollista.

Tai saattaahan olla että tollaselle ryhmän harjaantumistoiminnalle on jo varattu aikaa pelinjohdon toimesta, en minä tiedä, mutta tosi hyvä olis jos olis. Tietty joku nopea miitti laivallakin, jos valtaosa on tota yhteiskyytiä käyttämässä, olis hauska niin oppis tuntee naamat.

Huovinen V.

Viestien lukumäärä : 7
Join date : 08.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  ivuorio Ma Huhti 02, 2012 12:26 pm

Jos totta puhutaan, niin en ittekkään muistanut hakeneeni lämäripaikkaa. Eli jos joku haluaa sen, niin olen täysin valmis luopumaan siitä, mutta jos kukaan ei sitä halua, niin olen myös valmis pelaamaan lämärinä, rooliin sopivalla tavalla.

Komppaan Huovista, että tommonen brieffi olis kyllä hyväksi, yleisesti yhteisillä reissuilla ei kauheesti oo muistettu kattoo tollasia, tai sit mä vaan oon nukkunu Smile

Ja joo uskon että saan Iiron vanha kortsun lainaan.

P.s. esittelyn ny viel itteeni vähän, kun kaikki ei vältsiintunne. Eli Ilkka Vuorio 18v Turusta. Yhteyttä voit ottaa vaikka sähkäriin ivuorio@gmail.com tai virtuaali häiriköi facebookissa.

ivuorio

Viestien lukumäärä : 25
Join date : 27.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Ma Huhti 02, 2012 11:49 pm

Huput:
Milgearin huput ovat ilmaisia kyllä. Menin tuossa muuten eilen itse leikkelemään kyseistä kortsua niin, että revin kiristyslangat kaulan ja nenän kohdalta. Näin se ei kiristä yhtä paljon ja on helpompi saada otsallekin mukavasti. Huonona puolena tietty se, että nyt se myös purkautuu helpommin. Katsotaan kuitenkin mitä johto vastaa Turkusoftin foorumilla kysymykseeni.


Ryhmätoiminta:
Turun ja Hesan henkilöt pääsevät tapaamaan toisensa jo laivalla, eli soitellaan siellä toisillemme ja käydään juttelemassa hiukan ennenkuin jokainen katoaa omille teilleen (ja toivonmukaan löytyy omasta bussista aamulla. Itse en jaksaisi stressata aamulla teidän peräänne). Pelipaikalla olemme joskus TI iltapäivällä, jonka jälkeen rahdataan kamat tukikohtaan, jonka sijaintia ei vielä tiedetä. Kamat saadaan toivonmukaan autoilla siirrettyä, mutta siirtyminen tukikohtaan tapahtuu kyllä kävellen. Oulun poikien saapumisesta en tiedä. Berget Pregame alkaa 1800, jonka aikan toivonmukaan saadaan porukka kokonaan kasaan. KE meillä on koko päivä aikaa, sillä peli alkaa vasta 2200. Tämä aika käytetään tukikohdan puolustuksen rakentamiseen, joka täytyy tehdä paremmin kuin viimevuonna, sillä tälläkertaa suuri hyökkäys tukikohtaa kohtaan on hyvin todennäköinen. Luulisi kuitenkin olevan mahdollista, että käydään porukalla läpi muutamia perusjuttuja ryhmätoiminnasta. Yleensä meidän porukka ei niitä ole käynyt läpi ennen pelejä, sillä oletan niiden olevan suurimmaksi osaksi selvillä, nyt tilanne on tietty toinen ja on hyvä käydä asiat läpi kunnolla.

Omista johtajatyylistäni pystyn sanomaan sen, että Intin tiukka käskytystyyli ei ole onneksi vielä tapani. Tämä koskee siis rauhallisia ajanjaksoja, kentällä sitten taas eri homma.
-Kun olemme tukikohdassa/muuten rauhallista oletan, että porukka pitää huolta itsestään syöden pientä evästä/lipastaen/juoden. Itse en sitä määrää kuin satunnaisesti. Pussiruuat pyritään ja luultavasti joudutaan myös syömään aina pelipäivän aamuna ja toinen vasta iltana eli päiväksi kannattaa varata paljon pikkupurtavaa. Itselläni oli esimerkiksi jokaiselle päivälle varattuna iso +300kcal energiapatukka, joka oli nopea syödä ja antoi energiaa lähes yhden aterian verran. Tietenkin muutakin täytyi syödä.

-Kun aamuisin herätään niin ensimmäiset toimet mitä tulee tehdä on ruokailu ja varusteet kuntoon. Vartiovuorot ja mahdolliset yöpelaamiset tulevat kyllä sotkemaan tätä kuviota. Kun olette valmiit, voitte ottaa rennosti mutta valmiina lähtöön pitäisi aina olla alle 5min ajassa. Osapuolen pitää olla aina valmis tehtävään viimeistään klo0900, mutta hyvin todennäköistä on se, että käskyjen tulo BE crew->Komentajalle tulee kestämään kauemmin ja joudumme odottelemaan käskyjä aamulla. Tämä odottelu kannattaa viettää pelaten korttia,puhuten paskaa tai vartiossa.

-Jos teillä on ongelmia jaksamisen/varusteiden/aseen tms. kanssa, tulkaa heti ilmoittamaan siitä. Jos olette normaalikuntoisia nuoria miehiä, pidätte itsestänne huolta ja otatte sen kaikkein parhaimman pyssynne mukaan niin ongelmia ei pitäisi olla.

-Kentällä taistelussa tilanne on sellainen, että pyrin käyttämään ääntäni mahdollisimman paljon ja käskytän niin yksittäisiä pelaajia kuin puoliryhmiä. Kuitenkin oletan taas teidän osaavan sellaiset perusasiat kuin käsimerkkien käyttö ja välitys, kuiskausketju, välimatkat taistelijoiden välillä, liikkuminen teillä, eri tähystyssuunnat ja perus maastonkäytön. Tietty osa näistä tullaan käymään läpi KE päivän aikana, mutta kentällä odotan teidän itse osaavan. Muodostelmista käytän itse ainoastaan pääasiassa avoriviä ja -jonoa, jonka kärjessä sitten 1-2 kärkimiestä. Erikseen määrättynä saatan käyttää L (koukkaus+tukiryhmä), V tai "keihäänkärki" (eli V väärinpäin) muodostelimia. Tärkeintä muodostelmien käytössä on ymmärtää se, että ne ovat ainostaan pohja liikkumiselle, käytönnössä maasto ja taistelutilanne muokkaavat muodostelman muotoa. Kunhan teillä on näkö/kuulo etäisyys lähimpään taistelijaan/RJ niin homma hyvä!

-Joskus tilanne on se, että oman asemani vuoksi en voi käyttää ääntäni. Esimerkiksi yöllä tai tiheässä pusikossa, jossa etäisyydet viholliseen ovat pienet, en pysty huutamaan kovaan ääneen käskyjä. Tällöin odotan teillä itsellänne olevan sen verrran pelisilmää, että pystytte toimimaan itsenäisesti sen lähimmän (oman tai toisen ryhmän) taistelijan kanssa ja suorittamaan tehtävää. Minulla tulee olemaan kyllä PMR radio+headset, joten näissä tilanteissa sitä kautta voi kysellä ohjeita/tietoja.

-Kun porukka tippuu taistelun aikana ja respaa TP pisteen kautta, niin helpoiten oman ryhmän luokse löytää hakeutumalla samaan suuntaan, jossa taistelua viimeksi käytiin tai mikä on tehtävän kohde. Jos kuitenkin tilanne on se, että ette löydä ryhmää tai muuten pääse ryhmän luokse niin voitte pyrkiä ottamaan yhteyttä PMR radion kanssa, tai jopa soittamalla. Joskus voi käydä niinkin huono tuuri, että joudutte siirtymään tukikohtaan +1km päähän, kun emme ole saaneet TP pistettä haltuun. Näissä tapauksissa voi soittaa minulle/ilmoittautua paikallaolevalle (oman komppanian) JoJolle. Kannattaa näissä tilanteissa käyttää omaa järkeään eikä jäädä istumaan tukikohtaan telttaan odottamaan, että joku tulisi hakemaan vaan itse aktiivisesti hakeutua oman ryhmän luokse jollakin keinolla.


Suosittelen kaikkia ryhmän jäseniä pelaamaan aktiivisesti koko kevätkauden ja mahdollisuuksien mukaan osallistumaan isompiin skenaarioihin/vaeltamaan tai muuten viettämään aikaa metsässä enemmän kuin 6h. Sen lisäksi kannattaa lukaista seuraavat ohjeet ja artikkelit läpi. Omasta mielestäni, jos kaikki tietävät miten ryhmänjohtajan tulee toimia, osaavat he toimia myös rivimiehenä.
Sunnistus+ryhmän liikkumine: http://www.milsimfinland.net/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=2&Itemid=2
KTVA yleisradio-opas: http://www.chairborne.fi/tiedostot/KT-VA_radio-opas.pdf
BMF laaja RJ opas: http://bmf-tiimi.net/Rjohtopas.pdf
BMF yleisluonteisempi ohjesääntö: http://bmf-tiimi.net/ohjesaanto.html


Bussi:
Muistakaa muuten Etelänihmiset maksaa bussikyytinne ennen 20.4.! http://www.turkusoft.info/smf/index.php?topic=5767.0

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Ti Huhti 03, 2012 1:38 am

Huivit:
Edellisessäkin osalla oli erilainen pääkallobalaclava, joten muunkinlaisen voi tietenkin itse hankkia.
Nuo "Zansia-speedot" on järkevänhintaisia laitteita meille porukan sponsorina, deluxe-mallien kplhinta kun on moninkertainen. Smile

Eli omat saa hankkia. Ainoa järkevä mitä itselleni tuli vastaan oli tällainen: http://www.rsov.com/product.php?langId=1&currencyId=3&manufacturerId=10&prodId=15295&cateId=148
Muut monissa paikoin myytävät ovat joko samanlaisia kuin meidän nykyinen tai sitten pelkästään kolmion muotoisia. Itse olen nyt kahden vaiheilla, sillä muokkauksen jälkeen tämä Milgear huivi on siedettävä. Saatan olla mukana tilaamassa, jos joku muu tekee tilauksen tuohon esimerkkikauppaan tai löytää vielä paremman vaihtoehdon (buff mallinen huivi ois tietty kaikkein mukavin ja monikäyttöisin).

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Su Huhti 15, 2012 9:04 am

Päässyt tämäkin asia nyt unohtumaan hiukan. Eli lähetin teille nyt nuo "Johtajien palaverimuistion", jossa päivitetty kokoonpano. Edellämainittujen henkilöiden yhteystiedot puuttuvat edelleen, joten voisiko Vesa ja Manninen herätellä äijiä. Seuraavaksi myös omatekemäni lista tarvittavista tavaroista Berget reissulla, lista on hyvin tarkka eikä siinä ole pahemmin ylimääräistä (paitsi hygienia, joka on jokaisen oma asia). Tärkeintä olisi saada tietoon, että keneltä tulee nuo puuttuvat ryhmän yhteisvarusteet.

Joukkueenjohtaja otti myös yhteyttä, joten herra tulee tutuksi.

Berget 10, 2012 Varustelista:
First line:
Ajokortti/passi
Berget ID ja taistelijanumero
Henkilökohtaiset lääkkeet
Piilolinssit/silmälasit
Kännykkä
Hihanauha (Keltainen)
Erikoisroolihihanauhat (Lääkintämies, Engineer)
Ryhmätunnukset x2 (P0X)
Raatohuivi
Päähineet:
• Boonie/lippalakki
• Buff huivi
• Musta kommandopipo/Buff (pääkallo)
Vaatetus:
• OD puku
• Housunvyö
• Aluskerrasto
• Sukat
• Kengät
Käsineet:
• Taistelukäsineet
• Ohuet villahanskat
Kartta (+Karttalaukku)
Kompassi
Energiapatukoita/Rusinoita yms. pikkuruokaa taskuissa
Suojalasit
Varaparistoja

Second line:
Aseistus:
• Ase
• Väliliittimiä (jos tarvitset)
• Lippaat (saat panostaa vain 90/lipas)
• 2-3kpl ladattuja akkuja
• Mahdollinen optiikka + paristot
• Mahdollinen asevalo + paristot
• Pistoolia et tarvitse ellei toisin sanota!
Taisteluvarusteet:
• Taisteluliivi + taskut
• Taisteluvyö + taskut
• Juomareppu tai päiväreppu. Jokainen kantaa 3-4L mukanaan, vaikka kenttäpulloissa jos ei muuten. Operaatiot voivat kestää yli 12h.
Radiovehkeet:
• PMR-radio (Kaikille! Pyytäkää lainaksi jos ei ole!)
• Headset (jos löytyy)
• Tarvittavat liittimet
Lippaanlataaja(t)
Latauskuulat (Saat kantaa 1200 kuulaa mukanasi lippaiden lisäksi)
Hammassuojat
Hyttysmyrkky
Hyttysverkko


Third line:
Rinkka:
Siviilivaatteet (Meno ja Kotimatka)
Varaparistoja
Tulitikut
Otsalamppu
Makuualusta (Voi olla myös kestävä ilmapatja)
Makuupussi (-10C -> 0C väliltä)
Fleece pusero ja/tai housut
Lusikkahaarukka
Vettä:
• Kenttäpullo (Tukikohta /ruoan tekoon, näin juomareppu on aina täysi, jos tulee äkkilähtö)
• Toinen juomareppu (5-6L/päivä tulee olla vettä juotavana)
• Palautusjuomaa. (Jos näkee tarpeelliseksi)
Ruokaa:
• Retkimuona 2/päivä (Suosikaa ”kuuma vesi pussiin, odota ja nauti”, ei tarvitse ”tiskata”)
• MRE, kannattaa kokeilla etukäteen kestääkö vatsa
• Kuivattuja hedelmiä
• Kuivattua lihaa
• Vähän karkkia vitutukseen
• Rusinoita
• Suolapähkinöitä
• Energiapatukoita
• jne…
• Varmista, että joka päivälle on tarpeeksi syötävää! (3000–5000 kcal/päivä)
Kuulia 2000–4000 riippuen tarpeesta (G&G 0,25g, jos ase sallii)
Aselaukku (Jos ei mene rinkkaan)
Sukkia (1-2 paria/päivä)
Vara-aluspusero*
Sadevarusteet (Ei tarvitse olla OD)
Pieni pyyhe*
Vessapaperia
Hammasharja*
Kevyet kengät (tukikohta/laiva)*
Varasuojalasit (yölle/tukikohtaan)
Sanomalehteä (kenkien kuivattamiseen)*



*Oman halun mukaan

Ryhmän yhteiset varusteet:
Teippejä (Jöntti)
Pressu varusteille (Jöntti)
Paracord narua 16m (Ilkka/Jöntti)
4kpl Trangioita (Ilkka, Jöntti, Oulun pojat oma, Hesan äijät oma)
Vara-aseet (5kpl):
• (Turkulaiset)
• AKSU (Luomanen)
• ? (Oulun pojat)
• ? (Hesan miehet)
• KWC "SigSauer" C02+2 lipasta (Jöntti)
Erikoisase:
• M14 puoliautomaatti (HUOM! 140m/s maksimi!) (Luomanen)
Ensiapu keskikokoinen (Jöntti)
Kenttälapio (Ilkka)
Vähintään 2kpl puukkoja (Ilkka, Jöntti)
Laaja aseenkorjaussetti (+ sulakkeita) (Ilkka)
Pelikortit tms. ajanviete (Jos joku haluaa ottaa)
Hyttyskierukoita (Vesa)
2kpl radioita lainaan (Jöntti)
ESS lasit Meertolle (Jöntti)


Viimeinen muokkaaja, Jöntti pvm Ma Kesä 18, 2012 1:55 am, muokattu 3 kertaa

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Huovinen V. Su Huhti 15, 2012 10:27 am

Kuitti (varustelistalle ja muistiolle). Myös kaveria herätelty että laittaa tarpeelliset tiedot eteenpäin ja rekkaa tänne!

Trangia löytyy mulle ja tst-parille. Me otetaan lähtökohtaisesti vain 1 yhteinen vara-ase mukaan. PMR-radioihin pitää vielä budjetoida. Me kaks tarvitaan tosiaan noi Milgear-kommandopipot.

Lääkkeistä tonne Turkusoftin laudalle oli kirjottanut "-Perus lääkintä as in särkylääke, ripulilääke(!), kyypakkaus, laastareita, rakkolaastareita, pieni pullo desinfinointiainetta." Ainakin mulla on kutakuinkin tollaset EA-perustarpeet mukana (kuten aina metsään lähtiessä).

Samoin jonkintyyppinen hyttyspäähine on kuulemma aika rok rok vartiossa istuessa, itikoita pitäis olla enemmän kuin kaks. Tais samassa yhteydessä joku olla kirjottanut että hyttyskierukka ryhmän teltassa on aika ovela juttu. Otan näitä mukaan jos muistan.

Kattava varustelista, aika yks yhteen sen kanssa mitä olin kaavaillut. Vaatevalintojen kanssa pitää vielä arpoa, mutta näyttäis muodostuvan tämmösiks: tarpeeksi sukkia, tekniset alushousut (+1-2 vara), level 1 tai woolnet-kerrasto (yöt), fleece tai merinopoolo + välihousut, maastopuku, lvl 5 takki (varalle), sadeviitta (varalle). Tappelushanskat, varahanskat ja villasormikkaat. Balaclava, yks tai kaks recon wrap huivia, kenttälakki, yöks pipo. Kokeneemmat voikin nyt tyrmätä tän ja kertoa onks jotain liikaa tai liian vähän?

Muuten olin kehitellyt seuraavanlaista komboa pakkauksen suhteen ja sitten taisteluun. Veteraanien kommenttit on nyt tervetulleita. Kelasin, että mukaan lähtee aselaukku, rinkka ja pieni CamelBakin päiväreppu. Tappelusvehkeet ja tst-varustus kulkee länteen rinkan ja aselaukun sisällä, päiväreppuun tulee matkatessa tarvittava sälä.

Leirissä siviilikamat, ruokahuoltoon liittyvät, vaihtovaatteet ja kaikki muu jää rinkkaan. Sitten kun pitää sotia, taisteluvarustus + päiväreppu -kombinaatiossa kulkee tarvittava n. 12h-operaatiota varten (4L vettä, kylmää muonaa, vaihtosukat, sadeviitta, EA, ..) ja päivärepun keventämällä pärjää sit lyhyemmät iskut. Tällöinkin tungen liiviin 3L rakon, vaihtosukat ja tietty kevyttä evästystä, jotta niilläkin pärjää sit jos tehtävä yllättäen venyy. Lämpimät ruuat tehdään sit lerissä kun on siihen aikaa.
Kuulostaako tällänen päivärepulla kikkailu järkevältä, vai pitäiskö vaihtaa kantolaitteeksi sellainen jotta siihen saa suoraan pakattua kaiken edellä mainitun kulkemaan jatkuvasti mukana? Negatiivisena puolena näen sillon sen, että liivi on tarpeettoman raskas ja ylellisyyksin varusteltu jos tosiaan lähdetään suorittamaan jotain (oletettavasti) nopeaa tehtävää.

Varakengät vielä mietityttää, voi olla että otan vaan leiricrocsit koska ne ei mitään paina. Mut toisaalta matkalla vois olla jotkut muut kun Haixit jalassa..?

- Vesa


Viimeinen muokkaaja, Huovinen V. pvm Su Huhti 15, 2012 11:18 am, muokattu 2 kertaa

Huovinen V.

Viestien lukumäärä : 7
Join date : 08.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Manninen N. Su Huhti 15, 2012 10:58 am

Nyt pitäis olla Jöntille tulossa puuttuvien tyyppien yhteystietoja. Kuittaan myös varustelistan ja palaverimuistion luetuksi. Meiltä löytyy omalle porukalle tarvittavat trangiat, sekä yksi vara-ase.

Puukkoja sun muita löytyy myös, eli varustelistan tavarat löytyvät Oulun porukalta.

Ja me tarvittais nuo Milgearin tarjoamat balaclavat meidän porukalle, eli kolmelle tyypille. Olisiko kellään ylimääräisi PMR radioita, ne puuttuisi? Itse saatan saada tarvittavat radiot, mutta olisi kätevä jos porukalta voisi lainata?

Manninen N.

Viestien lukumäärä : 9
Join date : 16.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Su Huhti 15, 2012 11:24 am

Varustelista:
Kondomipipotarve tiedossa kaikkien 6 hengen osalta ja ilmoitettu JoJo:lle. Saatte pelipaikalla TI-KE.

Hyttysverkko voi olla kyllä hyvä tänävuonna, lisätty listaan, kun vartiointia on selvästi enemmän. Lisäsin myös hyttyskierukat ryhmävarusteisiin. Hyttysiä on ihan normaali määrä noilla leveysasteilla, ei kuitenkaan ihan tän verran kuin Perhossa: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/259956_152275934844685_100001868371363_359324_5038295_n.jpg

Jos pystytte laittamaan tietoa näistä varapyssyistä (malli, teho, lipasmäärä) niin saan hieman kuvaa, että minkälaisia pyssyjä meillä on varalta. Tällähetkellä ainoa mahdollinen erikoispyssy tulee Turusta puoliautomaattisen M14 muodossa, tosin sen tehoja pitäisi supistaa, joten katsotaan otetaanko ollenkaan.

Muita yhteistavaroita eli puukkoja, teippejä jne. jokainen saa tietty tuoda oman maun mukaan, mutta nyt on ainaski pari välttämätöntä varmistettu. Myös lääkkeet jokainen päättää oman kokemuksen/tarpeen mukaan.

Minulta itseltäni löytyy 2kpl Cobra PMR puhelimia ylimääräisenä lainaan, vaikka Oulun pojille. Vesa luultavasti tulee tarvitsemaan PMR:tä muutenkin tulevaisuudessa, kun skenuissa käy enemmän, joten ei pitäisi olla liian suuri kustanne(?).



(Äh unohdin muuten osapuolikokoonpanon laittaa emailina, laitan sen(+maaliskuun palaverin uusiksi) kaikille, kunhan saan puuttuvat yhteystiedot.)

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Su Huhti 15, 2012 11:55 am

Noniin, Vesa menikin editoimaan lisää viestiään, joten tässä uudet vastaukset niihin uusiin asioihin.

Varustelista:
Varustelista on muotoutunut aika hyväksi viimeisen parin vuoden aikana. Mulla on kasa valmiita varustelistoja eri reissuille, joita sitten vain hiukan muokkaan.

Itse olen pärjännyt vaatetuksen osalta kosteutta siirtävällä T-paidalla+lyhyillä alushousuilla ja sitten kylmemmillä keleillä (yö) lisännyt yksinkertaisen Fleece puseron+housut. Niin kauan, kun ei kastu läpimäräksi niin nillä pärjää aika hyvin. Itse en vara-alushousuja tai toisia paksumpia vaatteita ole tarvinnut oikeastaan koskaan kentällä kesällä, mutta vara-aluspusero (vaikka pitkähihainen) voi olla paskalla kelillä kiva tai kun alkuperäinen kastuu. Sadeviitta on tosi kiva, jos tulee B8 tyyliset monsuunisateet, muuten ehkä hiukan turha. Jonkinlainen sadetakki (+housut) kantsii kuitenkin ottaa jokatapauksessa.

Tappeluvarusteissa kannattaa suosia enemmän kevyt kantolaite+pieni reppu sen sijaan, että lähtee General Ops/Ciras tms. tyylisillä ratkaisuilla liikenteeseen. Päiväreppu ei ole mitenkään pakko kaikille, viimevuonna pärjättiin hienosti kolmella <10L repulla, vaikka meillä oli välillä mukana vaihtovaatteita (PMC<->OD). Oma tappelusetti koostuu 10L päivärepusta, TT Mini-Mavista ja molllevyöstä. Toisilla Turkulaisilla taas on ollut SAAVia, M22 Pioneeriä, isompaa chestrigiä tms. Kentällä ei paljon kamaa tarvita kuin +12h juomat (5L/24h on yleinen ohje), ruoka (itse otan, joka päiväksi vähintään yhden +400kcal mössöpatukkan, joka korvaa tarpeen tullen yhden ruuan. Ei mikään makuelämys, mutta toimiva. Tämän lisäksi muuta pientä.), tarpeeksi lippaita, 1200 kuulaa pussissa ja mahdollisesti sadevarusteet. Ja viimeksimainitun voi laittaa vaikka kaverin reppuun.

Matkalle itse varaan tälläkertaa tuon päivärepun yleisrepuksi ostoksille/muulle tarvittavalle kamalle (esim. 1-2L vettä). Ei niitäkään tarvitse olla sen enempää kuin pelissäkään. Tälläkertaa meillä on menomatkallakin hytit. Itse myös käytin matkalla ja myös hiukan kentällä Salomonin Gore-tex lenkkareita. Tosin eihän niillä voi tanssia iltalaivan diskossa! Laughing




Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Su Huhti 15, 2012 9:52 pm

Muistakaa muuten Turun ja Hesan ihmiset, että eräpäivä bussimaksun kanssa on 20.4!

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Jöntti Ke Huhti 18, 2012 10:50 pm

BUMP! BUSSIN ERÄPÄIVÄ ON HUOMENNA!

Jöntti
Admin

Viestien lukumäärä : 136
Join date : 26.10.2011

http://papazero.foorumini.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  saniainen To Huhti 19, 2012 5:59 am

Valitettavasti joudun jättämään reissun väliin, sain kesätöitä ja siellä sanottiin, että on turhaa toivoa viikon pituisia lomia.

saniainen

Viestien lukumäärä : 14
Join date : 26.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Vaarama To Huhti 19, 2012 10:32 am

Moro!
viimein on meikäläinenkin foorumeilla. Eli nimi on Eetu Vaarama, ikää 22, Helsingistä päin. Päivät kuluvat satunnaista duunia tehdessä ja pääsykokeisiin valmistautuessa.

Airsoftauksen puolesta olen aika varmasti porukan kokemattomin. Intin jälkeen sotajutut jaksoivat vielä kiinnostaa, joten imeydyin kuvioihin Huovisen Vesan myötävaikutuksella. Kokemusta on tullut parista MPK:n järjestämästä airsoft"koulutuksesta", eli milsim-tyyppisestä menosta löytyy jotain kokemusta. Lisäksi meikäläisellä on yksi Stalker takana. Tarkoitus olisi kevään ja alkukesän aikana hioa taitoja berget-kuntoon.

Vahvistetut yhteystiedot lähetän yv:llä, kunhan tämä foorumi sen mahdollistaa.

Varustelistoja lukiessani heräsi mieleen, että kannattaa ottaa myös purkki käsidesiä mukaan. Metsässä ryynäyksen ja paskareissujen jälkeen on aika tärkeetä pitää kädet puhtaina, varsinkin kun kaikilla on varmaan mukana jotain kuivalihaa tai yms. sormisyötävää. Kunnon ripulitauti voi pahimmillaan kaataa miehen koko pelin ajaksi.

Vaarama

Viestien lukumäärä : 1
Join date : 19.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7. - Sivu 2 Empty Vs: Berget 10: The Final Strike 25.6-1.7.

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa